Wilt u andere informatie van het waterschap ontvangen dan die u leest in folders of op de website? Dan kunt u een verzoek om informatie indienen op grond van de Wet open overheid (Woo).

Goed om te weten

Een Woo-verzoek indienen is niet altijd nodig. Het waterschap maakt informatie openbaar, zoals:

Zoekt u andere informatie? Dan kunt u een informatieverzoek of een Woo-verzoek doen. U doet een Woo-verzoek als de informatie ook voor anderen nuttig is, en niet alleen voor uzelf. Wij zetten deze Woo-verzoeken op onze website. U doet een informatieverzoek als de informatie alleen voor uzelf nuttig is. We sturen de informatie dan naar u persoonlijk en zetten deze niet op de website. Voor het doen van een informatieverzoek kunt u bellen of per e-mail contact met ons opnemen.

Hoe kunt u een Woo-verzoek indienen?

Zet in uw Woo-verzoek de volgende informatie, dan kunnen wij u het beste helpen: 

  • uw naam en adres
  • waarover u informatie wilt hebben of de documenten die u wilt ontvangen
  • dat u een Woo-verzoek doet

Stuur uw Woo-verzoek naar info@wsrl.nl. U kunt ook een brief sturen naar:

Het college van dijkgraaf en heemraden van Waterschap Rivierenland
Postbus 599
4000 AN Tiel

Antwoord op uw Woo-verzoek

U krijgt een ontvangstbevestiging binnen drie werkdagen nadat wij uw Woo-verzoek hebben gekregen. In de ontvangstbevestiging staat wie uw verzoek behandelt en wie uw contactpersoon is. Binnen vier werkweken krijgt u een inhoudelijke reactie. Het waterschap besluit aan de hand van de Woo of u de gevraagde informatie krijgt. Soms kan het waterschap de gevraagde informatie niet geven. Bijvoorbeeld omdat er in de gevraagde documenten persoonlijke of vertrouwelijke gegevens staan. Of omdat dit de opsporing van strafbare feiten in de weg zit.

Wat kost een Woo-verzoek?

U kunt gratis een Woo-verzoek indienen. De informatie krijgt u van ons digitaal. Wilt u de informatie op papier ontvangen? Dan vragen wij een vergoeding voor het kopiëren en versturen van de informatie.